Shure SE210

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Shure SE210 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,9

QuickShadow 15-08-2009
Geschreven voor: Shure SE210

Leo, het ontbreken van volumeregeling op de dopjes zelf is niet erg vreemd. Deze ontbreekt bij de meeste oordopjes. Vaak is het alleen terug te vinden bij de duurdere oordopjes.

Ook is de vormgeving is een kwestie van smaak. Zelf vind ik dat de oordopjes er redelijk mooi uitzien.

Hugo, het feit dat jij de geluidskwaliteit zo slecht vind, komt omdat dit high-end oordopjes zijn. Deze oordopjes proberen het geluid zo precies mogelijk af te spelen zoals het in het muziekbestand opgeslagen is.

De goedkopere oordopjes doen dit niet, deze proberen de geluidskwaliteit op allerlei methodes te beinvloeden. Waardoor het beter kan gaan klinken terwijl het muziekbestand van lage kwaliteit is.

Als het muziekbestand dus van slechte kwaliteit is, zal het geluid ook slecht klinken, dit heeft niets met de geluidskwaliteit van de dopjes zelf te maken.

leo23 03-12-2008
Geschreven voor: Shure SE210

Ik vind het geluid prima (maar heb niet zulk goede oren). Prettig voor het geluid is dat de oren afgesloten worden. Er komt geen geluid van buiten, je hoort (bijna) alleen maar de shure. Details in de muziek zijn goed hoorbaar, en zelfs in het vliegtuig kun je prettig naar muziek luisteren.

Er zitten verschillende soorten oordopjes bij en dat vraagt wat experimenteren. Ik ben er niet zo tevreden over, de dopjes die het prettigst zitten glijden uit mijn oren, andere dopjes glijden niet maar zitten zo stevig in mijn oor dat het onaangenaam wordt.
Ook is het in je oor stoppen teveel gedoe.
En dat je na het dragen je eigen oorsmeer van de dopjes moet halen is ook niet zo fijn.

Klein nadeel is verder dat er geen volume regeling opzit. Je moet dus echt de mp3 speler uit je zak halen.
Wat de vormgeving betreft: het zijn twee zwarte klompjes. Niet mooi genoeg om aantrekkelijk te zijn, niet lelijk genoeg om de Shure voor te laten liggen.
Na een paar maanden deed 1 van de dopjes het niet meer. Is soepel en kosteloos vervangen en kan natuurlijk bij elk apparaat gebeuren. Maar toch...

Ik vind de shure een fijn geluid geven maar gebruik deze toch bijna niet. Wel echt goed in het vliegtuig!

Hugo 06-11-2007
Geschreven voor: Shure SE210

Ronkende reclameteksten en een enthousiaste verkoper maakten dat ik tijdens eenvakantie in New York deze SE210 kocht. Het snoer van mijn 5-jaar oude Sony had het begeven.

De geluidskwaliteit van deze Shure is echter ronduit teleurstellend. Het setje produceert vrijwel geen bas, het hoog klinkt afgeknepen en van een mooi transparant stereobeeld is geen sprake. Het klinkt plat en goedkoop zonder diepgang. Het verbaasd me dat een setje waarvoor je dit geld moet neertellen zo matig klinkt. Na twee dagen heb ik met plakband mijn eigen koptelefoon maar improvisorisch gerepareerd omdat ik de Shure gewoon een té grote achteruitgang vond.

Sterke punten: het ding gaat wel hard en er zit een kek opbergtasje bij.